Maj 25 2019 23:24:07
  FACEBOOK


  FILMY O SZKOLE

  JUBILEUSZ

INFORMACJE

  Nawigacja
Strona Główna
Adres i telefony
Patron szkoły
Statut szkoły
Nauczyciele
Absolwenci

Jnformacje
Artykuły
Kategorie Newsów
Forum
Kontakt
Szukaj

K gości-stare wpisy
Galeria - ZSE
Archiwum - Web Albumy
Galeria - stare zdjęcia
  Egzaminy
  • Matura
  •   Dla ucznia i rodzica
    Plan lekcji
    Zastępstwa
    PODRĘCZNIKI
    Dziennik internetowy
    Instrukcja logowania
    STATUT
    WSO
    System oceniania zachowania
    SKRZYNKA PYTAŃ
    I UWAG

    Napisz do dyrektora
      Strony przedmiotowe
    Biologia
    Język angielski
    Język niemiecki
    Język rosyjski
    Obsługa Konsumenta
    Organizacja pracy służby pięter

    Climate Change in Europe
    Szkoła partnerska
     Wycieczka do Anglii-2006
    ZSE galeria



    Sukces uczniów Zespołu Szkół Ekonomicznych w Brzozowie.

    Wycieczka do Anglii nagrodą za zwycięstwo w konkursie.

    Kilka słów o konkursie.

    Pupilpower Plus to projekt partnerski pomiędzy szkołami polskimi i brytyjskimi polegający na tworzeniu stron internetowych wokół tematu wiedzy o społeczeństwie. Projekt umożliwia wymianę doświadczeń i pomysłów pomiędzy jego uczestnikami.

    Został on stworzony jako część inicjatywy rządu brytyjskiego „Podzielmy się pomysłami”, mającej na celu umożliwienie wymiany pomysłów i doświadczeń młodym ludziom ze Zjednoczonego Królestwa i krajów, które w maju 2004 roku przystąpiły do UE.

    Projekt Pupilpower Plus został uznany przez Departament ds. Edukacji i Umiejętności (DfES). Stworzono go przy współpracy z Centrum Edukacji Obywatelskiej (CEO) i Fundacją Obywatelską w Wielkiej Brytanii (Citizenship Foundation).

    23 lutego 2006r. jury wybrało najlepsze propozycje projektów zgłoszone do konkursu Pupilpower Plus. Jurorzy byli pod wrażeniem wysokiego poziomu nadesłanych prac i zdecydowali się przyznać nie dwie, a trzy nagrody. Zostało również zwiększone dofinansowanie dla zdobywców drugiego miejsca. W rezultacie wszystkie zwycięskie propozycje projektów zostały nagrodzone dofinansowaniem w wysokości 4000 funtów.

    Wśród zwycięskich par znalazły się Zespół Szkół Ekonomicznych im. Komisji Edukacji Narodowej w Brzozowie i Norton College z Malton, North Yorkshire. Więcej....

    Projekt uczniów klasy I LO b Zespołu Szkół Ekonomicznych w Brzozowie zdobył pierwsze miejsce. Nad stroną merytoryczną pracy czuwała nauczycielka języka angielskiego Monika Słowik. Dla naszej młodzieży realizacja projektu to nie tylko szansa na wyjazd za granicę, ale przede wszystkim na rozwinięcie umiejętności w zakresie technologii informatycznej, języka angielskiego, poznanie zmian klimatycznych na świecie oraz kultury Wielkiej Brytanii. Uczniowie bardzo mocno zaangażowali się w realizację projektu. Utrzymują kontakt ze swoimi rówieśnikami ze szkoły partnerskiej, piszą do siebie listy, e-maile, wymieniają się zdjęciami. Ogromnie cieszyli się ze swego sukcesu i z niecierpliwością czekali na dzień wyjazdu.

    Podróż do Anglii

    W dniu 5.10.2006 r. o godzinie 5 00 wyjechaliśmy z brzozowskiego rynku w kierunku lotniska Balice w Krakowie. Wśród uczestników wycieczki byli uczniowie klasy II LO b: Kinga Gurgacz, Zuzanna Mazur, Marcin Niemiec, Elżbieta Ogrodnik, Aleksandra Pytlak, Marcin Szczepek i Karolina Szul oraz opiekunowie Monika Słowik i Jakub Witek.

    Na lotnisko dotarliśmy dość wcześnie, więc szybko przeszliśmy odprawę bagażową, a potem długo staliśmy w kolejce do odprawy paszportowej. Większość z nas nie leciała nigdy przedtem samolotem, więc byliśmy w strachu. Szybko jednak przekonaliśmy się, że lot to sama przyjemność i piękne widokiJ

    Po półtorej godzinie lotu liniami Sky Europe, wylądowaliśmy na lotnisku Stansted w Londynie, gdzie zastała nas typowo angielska, deszczowa pogoda. Szybko przesiedliśmy się do autobusu linii National Express, by jak najprędzej zobaczyć centrum Londynu. Wykorzystujšc kilka wolnych godzin, zobaczyliśmy najsłynniejsze miejsca stolicy Anglii: Pałac Westminsterski, będący miejscem posiedzeń obu izb Parlamentu Zjednoczonego Królestwa (Izby Lordów i Izby Gmin), wieżę zegarową, czyli słynnego Big Bena, największe na œwiecie koło obserwacyjne (London Eye) oraz oficjalnš rezydencję brytyjskich monarchów (Pałac Buckingham). Nie oparliśmy się również sklepom z pamiątkami, gdzie zrobiliśmy skromne zakupy.

    Pełni wrażeń i już zmęczeni ruszyliśmy z Victoria Coach Station w dalszą podróż do naszego miejsca docelowego – historycznego miasta York. Mimo wczesnych godzin rannych na stacji w York przywitał nas nauczyciel z Norton College, z którym pojechaliśmy do schroniska, które przez tydzień było naszym domem. Wzięliśmy prysznic, zjedliśmy angielskie śniadanie i pojechaliśmy do szkoły, aby poznać naszych nowych kolegów i koleżanki, których jak dotąd  znaliśmy tylko z listów  i emaili.

    Pt. 06.10.

    Pierwszy dzień naszego pobytu spędziliśmy w szkole. Każdemu uczniowi z polskiej szkoły towarzyszył partner angielski. Razem uczestniczyli w lekcjach. Uczniowie mieli szansę obserwacji lekcji: fizyki, chemii, technologii drzewnej, języka angielskiego, matematyki i technologii informacyjnej. Wszyscy byliśmy pod ogromnym wrażeniem szkoły - jej wyposażenia, sposobu prowadzenia zajęć i dużej dyscypliny wśród uczniów. W godzinach popołudniowych rozpoczęliśmy pracę nad wspólną stroną internetową.

    Sb. 07.10.

    W kolejnym dniu naszego pobytu w Anglii mieliśmy szansę zwiedzić miasto Leeds, do którego wyruszyliśmy pociągiem we wczesnych godzinach rannych ( szybko zauważyliśmy różnice między angielskimi a polskimi pociągami)

    W Leeds zwiedziliśmy Galerię Sztuki, która po Londyńskiej Tate Britain, uważana jest za drugą najlepiej wyposażoną galerię dwudziestowiecznej sztuki brytyjskiej. Wiele czasu poświęciliśmy na chodzenie po urokliwych uliczkach Leeds, jak i bogato wyposażonych centrach handlowych. Po południu mieliśmy czas na kręgle –  była to doskonała okazja dla uczniów do bliższego poznania się z angielskimi koleżankami i kolegami.

    Ndz. 08.10.

    Niedzielę mieliśmy do własnej dyspozycji. Do południa obejrzeliśmy wystawę w największym na świecie Muzeum Kolei, a popołudnie poświęciliśmy na spacer średniowiecznymi uliczkami York. Miasto jest znane ze swojej bogatej historii, która zachowała się w architekturze. Zostało założone ponad 2000 lat temu, a przez dłuższy okres było największym miastem w północnej Anglii.

    Następnie wzięliśmy udział we mszy sprawowanej w największej średniowiecznej katedrze w Anglii– York Minster.

    Pn. 09.10.

    W kolejnym dniu naszego pobytu w północnej Anglii odwiedziliśmy wioskę Goathland położoną w sercu Parku Narodowego North York Moors. Wioska ta znana jest dziś przede wszystkim pod nazwą Aidensfield, jako że jest miejscem akcji popularnego brytyjskiego serialu: „Heartbeat”. Tam zobaczyliśmy tez stację kolejową, na której nagrywane były epizody do filmów o Harrym Potterze. 

    Z Goathland wyruszyliśmy do Whitby – niezwykle pięknego miasteczka portowego i centrum turystycznego nad Morzem Północnym, u wschodnich wybrzeży Anglii. Byliśmy pod  wrażeniem uroku i wdzięku historycznego miasta portowego i ruin opactwa Whitby pochodzącego z VII wieku.

    Wt. 10.10.

    Dzień ten poświęciliśmy wspólnej pracy nad tworzeniem strony internetowej. Korzystając z dostępu do bogato wyposażonej biblioteki, pracowaliśmy nad zgromadzeniem materiałów i pisaniem artykułów. Następnie, już w pracowni komputerowej, zaczęliśmy tworzyć wspólną stronę internetową. Jej tematem są zmiany klimatyczne na świecie.

    W przerwie pojechaliśmy do Eden Camp – muzeum II wojny światowej. Chodząc od chatki do chatki, mieliśmy lekcję historii Wielkiej Brytanii. Poznaliśmy realia życia Anglii z okresu II wojny światowej (zarówno sytuację polityczną, jak i poziom życia zwykłych obywateli).

    Sr. 11.10

    Ostatni już dzień naszego pobytu w Anglii był bardzo napięty i obfity we wrażenia. Zwiedzając York, raz jeszcze przeszliśmy  śladami Rzymian, Anglo – Saxonów i Wikingów. Korzystając z okazji, powtórnie weszliśmy do Katedry York Minster , aby poznać choć trochę jej historię.

    Następnie wspięliśmy się na mury obronne miasta i Clifford’s Tower- wieżę widokową, z której dostrzec można nawet najodleglejsze zakamarki miasta. W godzinach popołudniowych spotkaliśmy się w Urzędzie miasta z radnym Yorku. Usiedliśmy w komnatach, gdzie odbywają się zebrania rady miasta i choć przez chwilkę poczuliśmy się jak ważni urzędnicy. Po wyjściu z urzędu całą grupą udaliśmy się na obiad do ekskluzywnej restauracji „Ask” w samym centrum York.

    Wieczorem odwiedziliśmy operę: York Theatre Royal, gdzie mieliśmy szansę obejrzeć przedstawienie „Gondoliers”, napisane przez W.S. Gilbert i Arthur Sullivan. Opera była już ostatnim punktem naszego pobytu w York.

    Pożegnanie uczniów

     Kiedy pod schroniskiem nadszedł moment pożegnania., ciężko było się nam rozstać, więc nie obeszło się bez łez. Wykorzystując jednak ostatnie wspólne chwile odśpiewaliśmy „Happy Birthday” Eli O., która następnego dnia obchodziła swoje 17 urodziny. Wymieniliśmy adresy, numery telefonów i z wielkim żalem powiedzieliśmy sobie: See you in January, czyli „ Do zobaczenia w styczniu”, kiedy to my będziemy gościć u nas uczniów i nauczycieli  ze szkoły partnerskiej z Anglii.

    Po wzruszającym rozstaniu wyruszyliśmy w drogę powrotną z Yorku do Londynu, stamtąd do Krakowa, a potem do domu. Bardzo zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do domu w nocy z czwartku na piątek.

    Refleksje uczniów z pobytu w Anglii…

     Karolina Sz.:

    Wyjazd ten był ekscytującym przeżyciem dla każdego z nas. Poznanie ludzi o innej kulturze i tradycji oraz poprawa języka to nie jedyne z zalet tej wymiany. Poznaliśmy funkcjonowanie szkoły angielskiej, która znacząco różni się od polskiej. Przyjazna atmosfera, mili ludzie i wiele ciekawych miejsc, które zwiedziliśmy, to nieliczne z atrakcji, jakie nas tam spotkały. To doświadczenie zostanie na zawsze w mojej pamięci.

    Marcin Sz.:

    Wyjazd do Anglii wzbogacił nas o nowe doświadczenia:

    • poznaliśmy sposób funkcjonowania angielskiej szkoły,
    • poznaliśmy trochę angielskiej kultury,
    • zawarliśmy nowe znajomości, które mam nadzieję, zaowocują dalszymi kontaktami,
    • bardzo smakowało mi angielskie jedzenie.

    Kinga G.:

    Wymiana ta była dla nas bardzo dużą próbą, nie tylko pod względem umiejętności językowych, lecz także integracji z ludźmi o zupełnie innej kulturze, przekonaniach, umiejętnościach, sposobie i stylu żucia. Bardzo zainteresowała mnie ich bogata, tradycyjna kultura. Praktyczne podejście do wiedzy Anglików bardzo różni się od naszego typu szkolnictwa. W szkole oraz w relacjach między rówieśnikami panuje miła, przyjemna i serdeczna atmosfera. Nie możemy doczekać się powtórnego spotkania, kiedy będziemy mogli pochwalić się naszą, jakże bogatą i ciekawą kulturą i historią.

    Elżbieta O.:

    Wyjazd do Anglii był wspaniały przeżyciem. Poznałam nowych ludzi i ich życie – przekonałam się, ze niektóre rzeczy nie są lepsze niż w Polsce, np. jedzenie: Możemy być dumni z „polskiej kuchni”

    Marcin N.:

    Wyjazd do Anglii i spotkanie z angielskimi uczniami bardzo mi się podobał. Miałem możliwość poznania ich sposobu nauczania i zaprzyjaźnienia się z naprawdę sympatycznymi ludźmi. Atmosfera była miła i przyjazna. Bardzo dużo czasu spędziliśmy z ludźmi mówiącymi wyłącznie po angielsku, to było dla nas nowe doświadczenie. Najbardziej podobały mi się angielskie śniadania.

    Zuzia M.:

    Wyjazd do Anglii był dla mnie ciekawą przygodą.

    Anglia kojarzyć mi się będzie jako:

    • piękny  kraj bogaty w liczne zabytki,
    • kraj o wysokim poziomie życia społeczeństwa,
    • kraj o imponującej kulturze wśród uczniów w szkole i kierowców na drogach.

    Anglicy to bardzo mili i uprzejmi ludzie, ale ich kuchnia jest zbyt tłusta.J

    Ola P.:

    W trakcie pobytu w Anglii zwiedziliśmy wiele pięknych miejsc i mieszkaliśmy w bardzo przytulnym schronisku. Największe wrażenie wywarły na mnie, bogato wyposażone szkoły, bardzo dobry stan dróg oraz jeżdżące po nich angielskie samochody.

    Galerię zdjęć z pobytu w Anglii można zobaczyć na stronie szkoły: http://www.zsebrzozow.pl .

    Opracowali: Monika Słowik i Jakub Witek

     

     

     

     

      
    Rekrutacja 2019

    LOGOWANIE
    do systemu rekrutacji


  • Oferta
    II Liceum Ogólnokształcące
    Technikum Nr 1
    Technik ekonomista
    Technik rachunkowości
    Technik handlowiec
    Technik hotelarstwa
    Technik żywienia i usług gastronomicznych
  • FILM promocyjny
  • Regulamin rekrutacji
  • Terminy
  •   Plan lekcji
    Plan lekcji
    Zastępstwa
    Archiwum planów
      Dziennik internetowy

    Instrukcja logowania
      
      BIBLIOTEKA
      POTĘGUJEMY KOMPETENCJE
      Linki






      Logowanie
    Nazwa Użytkownika

    Hasło



    Zapomniane hasło?
    Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
     
       Powered by v6.00.307 © 2003-2005
    Phase II by:
    3627268 Unikalnych wizyt